לקראת הסגר – היערכות לסיוע לתושבי רעננה ולאוכלוסיה המבוגרת

היערכות העירייה לסיוע לתושבי העיר ולאוכלוסייה המבוגרת וותיקי העיר בפרט, בהתמודדות עם הסגר הצפוי‎

לקראת הסגר הצפוי החל מסוף השבוע, נערכת עיריית רעננה במגוון מישורים על מנת לספק מענה לתושבי העיר ולאוכלוסיית המבוגרים והקשישים, ולהקל בידיהם את ההתמודדות במהלך הסגר.

מועדון הזהב, שמפעילה העירייה בהובלת אגף תרבות נוער ופנאי, יקיים שורת פעילויות העשרה ייעודיות לחבריו ולוותיקי העיר בכלל, במגוון תכנים, לרבות הרצאות שונות, שיועברו באמצעים דיגיטאליים וכן ישירות לחברים בקבוצות הוואטס אפ של המועדון.

המועדון מפעיל “מכללה בזום”, אשר תמשיך לפעול כבשגרה  עם הרצאות בזום. מדי יום יועברו בקבוצות הוואטס אפ של חברי המועדון – המונה למעלה מאלף משתתפים- תכני ההרצאות עם הלינקים לזומים שיכללו בין היתר הרצאות בנושאים שונים לרבות – מסביב לעולם, היסטוריה, תנ”ך, קולנוע ועוד.

כמו כן,  נבנה דף נחיתה ייעודי לגיל השלישי, שיועבר לוותיקי העיר, ובו לינקים לסרטונים ביוטיוב להרצאות, שיעורי ספורט ייעודיים לגיל השלישי שצולמו במרכז לתקשורת העירונית בהנחיית מאמני המועדון וכן משחקי פנאי, סיורים וירטואלים, קורסים הצגות, מוזיאונים ועוד,

מועדון הזהב מזמין את ותיקי העיר, להצטרף לקבוצת הוואטס אפ לקבלת גישה ישירה לתכני התרבות וההעשרה בקישור הבא – https://chat.whatsapp.com/FYzfLFwuDJnH0FTG62MyHo

וכן להצטרף לקבוצת הוואטס אפ “מכללה בזום” – וליהנות מתכנים והעשרת הדעת – חינם- בקישור הבא – לחצו

מוקדי קווי הסיוע העירוניים, שפעלו בהצלחה וכמענה לכלל תושבי העיר ולאוכלוסיית הגיל המבוגרת בפרט במהלך הגל הראשון של הקורונה, יפעלו גם במהלך הסגר הקרוב, בהובלת האגף לשירותים חברתיים, באמצעות מערך המתנדבים העירוני והעובדים הסוציאליים, המוקד העירוני, מנהל קהילה ובשיתוף אגפי העירייה השונים. מערך המתנדבים העירוני, יתוגבר בהתאם על מנת להעניק מענה מכל סוג לתושבים, ולאוכלוסייה המבוגרת בפרט, החל טיפול בנושאים נקודתיים לנוכח משבר הקורונה, וכן להענקת מענה רגשי ותמיכה נפשית כמו גם בפן המעשי לסיוע באספקת מצרכים חיוניים ועוד.

המוקד העירוני, הזמין 24 שעות ביממה בטלפון *9108 , ערוך לקבלת כל פנייה, ולניתובה לטיפול העובדים הסוציאליים בעירייה ומערך המתנדבים למתן מענה מלא לפונים ולסיוע במילוי צורכיהם בתקופת המשבר.

במקביל, מוענק סיוע בקווי הסיוע העירוניים שהוקמו באופן ייעודי להתמודדות עם משבר הקורונה:

מוקד סיוע לתושב – ש”יל – מרכז סיוע לתושב

טלפון 09-7430682

שעות פעילות בזמן סגר 8:00-18:00

המוקד מעניק סיוע במגוון נושאים, הן ברמה המעשית לרבות ביצוע קניות, תרופות, , סלי מזון וארוחות חמות ועוד  והן בסיוע במצוקה רגשית, מצוקה כלכלית, זכויות תעסוקה ואחרות, וכן עומד בקשר לתמיכה בחולים מאומתים בעיר.

מוקד סיוע לתמיכה רגשית

טלפון: 09-7610467

מתן תמיכה רגשית על ידי מתנדבים עם אוריינטציה טיפולית לתושבי רעננה הפונים לסעד רגשי.

והדרכה הורית על ידי עובדי השפ”ח (השירות הפסיכולוגי חינוכי).

מוקד צרכים מיוחדים

טלפון: 7610762

מתן מענה והצפת צרכים של אוכלוסיות מיוחדות, מתן מידע בתחומים שונים לקהילת האוכלוסיות המיוחדות

מוקד לטיפול בקשיש

טלפון 09-7610412

דאגה למזון מבושל ושינוע עבור כ 350 קשישים הנזקקים לכך, קשר עם הקשישים הבודדים ומתן סעד רגשי וטיפולי לכלל אוכלוסיית העיר ולאוכלוסיית הרווחה בפרט, קשר עם המוסדות הסעודיים ובתי האבות בעיר ומשרד הבריאות.

מוקד סיוע חומרי

טלפון 09-7610418

סיוע למטופלי רווחה ואוכלוסיות חדשות הנמצאות במצוקה כתוצאה מהקורונה

תחומי סיוע: קשר עם תורמים ועמותות בשוטף ובחירום, סלי מזון ואוכל משוטף, בשוטף ובעת חירום, תווי קניה בשוטף ובחירום  מחשבים חדשים ומחודשים, גיוס מתנדבים לשינוע וחלוקה לכל צורך – סלי מזון, תרופות וכו’, פרויקט מתנדבות לבישול וחלוקת אוכל מבושל עבור נכים ומוגבלים (צעירים).

מוקד שכנות טובה- קהילה:

טלפון 097613535

עידוד התושבים למתן תשומת לב לשכניהם ככלל, ולאוכלוסייה המבודדת שאינה יכולה לדאוג לעצמה בפרט – קשישים עריריים, מבודדי וחולי קורונה בקהילה, זאת כחלק מתכנית “שכנות טובה” שמפעילה העירייה לעידוד החוסן החברתי והאחריות הקהילתית.

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות