בזכות התוכנית והקיצוצים דירוג האשראי של רעננה נשמר

סיבה למסיבה בעיריית רעננה לאחר ההודעה על שמירת דירוג האשראי של העירייה בעקבות תוכנית ההתייעלות של ראש העיר

בחודשיים האחרונים ולאחר כניסת ראש העיר חיים ברוידא נחשפנו למצב הכלכלי המאתגר של העירייה.

במקביל, הפתיעה העירייה כאשר דיווחה לפני כשלושה חודשים על כך שבעקבות בחינת הנתונים הכספיים של עיריית רעננה לשנת 2017 (כהונתו של זאב ביילסקי) ע”י משרד הפנים, הוחלט לזמן את קברניטי העיר לשימוע במשרד הפנים בטרם ביטול ההכרזה על עיריית רעננה כעירייה איתנה.

במקביל לזימון לשימוע, ביצע ברוידא שינויים רבים בפעילות הפיננסית של העירייה שאותם הגדיר כ”תוכנית התייעלות” לשיפור מצבה הכלכלי של עיריית רעננה.

בפוסט שפרסם ברוידא ביום חמישי (1.8.19) סיפר על כך שבעקבות התוכנית, החליטה חברת “S&P-מעלות” להשאיר את דירוג האשראי של עיריית רעננה בדרג הגבוה ביותר – טריפל A.

הוא כתב כי מדובר בהבעת אמון במדיניות הכלכלית שהוא מביל בעיר יחד עם הנהלת העיר ושהשמירה על דירוג האשראי, תסייע לעירייה להמשיך את תהליך הצמיחה והתייעלות שהעיר מצויה בו.

כמו כן, הוא כתב כי הדוח שהוגש מותח ביקורת על ההתנהלות הכלכלית שהנוהגה בעיר בשנים קודמות ושהצעדים שננקטים על ידו, הם שהכריעו לטובת השמירה על דירוג האשראי הגבוה.

כפי שהוא פרסם בעבר, צעדיו של ברוידא (שמתאר לעיתים קרובות בפרסומים השונים כיצד מבוצעות עבודות בעיר ישירות על ידי עובדי העירייה וחוסכות כסף רב), יחסכו לעיר כבר השנה כ- 20 מיליון ש”ח.

ברוידא הוסיף: “אין פתרונות קסם ואין קיצורי דרך. ריסון תקציבי, תשומת לב והקפדה על כל שקל שיוצא מהקופה הציבורית, הם המפתחות שיחלצו אותנו, ויסייעו לנו לשקם את מצבה הכלכלי של העיר”.

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות