ברוידא: “קיבלנו ירושה קשה. האתגר גדול נעמוד בו ונצא מחוזקים”

אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה.

המון פרשנויות נאמרו ונכתבו בחודשים האחרונים בפורומים השונים ובשיח רחוב על מצבה הכלכלי של עיריית רעננה. גם נימת ביקורת על החלטתו של ראש העירייה להעלות את הארנונה.
איש לא ידע לקבוע היכן נמצאת האמת. אבל מסתבר, לאור החלטת משרד הפנים לקיים שימוע על הורדת הדירוג של רעננה כעיר איתנה, שראש העירייה חיים ברוידא הציג את התחזית המרה על הקופה הריקה ומחדלי התקציב שקיבל בירושה מקודמו בתפקיד זאב בילסקי.
כבר בישיבת מועצת העיר הראשונה, עוד לפני שהוקמה הקואליציה, הדגיש ראש העיר ברוידא כי מצבה הכלכלי של רעננה בכי רע וכי ידרשו פעולות של התייעלות ונורמות התנהלות שונות כדי לייצב את המערכת הפיננסית העירונית.
ברוידא גם סיפר, כי נחשף לתכתובת בין מנכ”ל משרד הפנים לראש העירייה זאב בילסקי בו נאמר במפורש, כי התקציב העירוני אינו משקף תמונת מצב אמיתית ולכן נקרא ראש העיר הקודם להתייצב לשימוע שתכליתו הורדת הדירוג של רעננה מעיר איתנה. לטענת גורמים בעייריה, בילסקי לא הגיע לשימוע שבוצע בסמוך לעזיבתו את העירייה.

בשלב זה ברור, כי ברוידא כראש עיר ידרש לפעולות ויוזמות יצירתיות, כדי להחזיר את האיתנות הכלכלית של העירייה לאור הירושה הגרעונית שקיבל. מעבר לנושא הארנונה, בפרסומיו ברשתות החברתיות, מעדכן ראש העיר על פעולות לצורך חסכון שהעיר מבצעת כולל הטיפול שמבוצע בזירת המכרזים ובעודפי כוח האדם של מאות עובדים וחברות נותני שירותים שאינם עובדי עירייה מן המניין. ברוידא גם מבטל חוזים שאין בהם צורך ואף הורה לצמצם כוח אדם חיצוני המועסק בתוך העירייה.

ראש העיר חיים ברוידא הגיב לפניית סיטי פורטל רעננה “האתגר הניהולי של עיריית רעננה במציאות הנוכחית היא גדולה. לצערי הניהול בשנים האחרונות לא ירד לעומק הבעיות ולא הייתה כל ישיבה אסטרטגית לטווח הקצר והארוך. אבל כבר לאחר חצי שנה בתפקיד רואים אור בקצה המנהרה ואני יכול להבטיח לתושבי העיר כי לא ירחק היום ונעבור את המשבר ונחזור להיות עיר איתנה ודוגמה לניהול תקין ובשקיפות מלאה”. .

 

בימים הקרובים סיטי פורטל רעננה תפרסם ראיון בלעדי עם ראש עיריית רעננה.

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות