משלחת תלמידים מרעננה ייצגה את העיר בטקס בפולין

משלחת תלמידי מגמות אמנות מהעיר ייצגה את העיר בטקס הוקרה למשפחות חסידי אומות העולם שהתקיים בעיר התאומה פוזנן שפולין

עשרות תלמידי כיתות  י”א במגמות אמנות מבתי הספר מטרווסט ואוסטרובקי בעיר, שבו ביום א’ שעבר (27.10.19) מביקור בעיר התאומה פוזנן שבפולין, במסגרת משלחת חילופי נוער שהוקדשה לתחום האמנות והתקיימה ביוזמת המשכן למוסיקה ואומנויות בעיר כחלק מקשרי הערים התאומות.

בני הנוער, שהתקבלו בחיבוק חם על ידי עיריית פוזנן, תושבי העיר ושגרירות ישראל בפולין נהנו מביקור מרתק בעיר, ומקשר חם שנוצר עם המשפחות המארחות. שיאו של הביקור צוין בטקס הסיום שהתקיים ב- 25.10, במעמד ראש העיר פוזנן, ג’אסק  ג’אסקויאק, בכירי העירייה, התלמידים ואורחים נוספים, בו זכו בני הנוער להיות נוכחים במעמד מרגש, ביוזמה משותפת של שגרירות ישראל ויד ושם, ובמרכזו הענקת מדליות הוקרה למשפחותיהם של חסידי אומות עולם פולניים שהצילו חייהם של יהודים בשואה. את הטקס חתמה שירה משותפת של השיר “כל העולם כולו גשר צר מאוד” על ידי בני הנוער הפולנים והישראלים שריגשה את הקהל עד דמעות.

בני הנוער התארחו בבתי משפחות מארחות בעיר, כמשלחת גומלין, לאחר שאירחו בחודש מאי האחרון תלמידי אמנות מהעיר פוזנן וקיימו פרויקטים אמנותיים משותפים כמו גם סיורים משותפים בארץ ובעיר רעננה בפרט. אל בני הנוער הרעננים התלוו לביקור סיגלית סלובסקי, מנהלת המשכן למוסיקה ואומנויות, יוזמת הפרויקט, סיגל מצר תלמי, מנהלת המחלקה לנוער וצעירים, וכן עינת יוגב רכזת מגמת אמנות בתיכון מטרו ווסט, וענבר גולדברג, רכזת מגמת אמנות בתיכון אוסטרובסקי שהיו שותפות לפיתוח התכנים באירוח בני הנוער מפוזנן ברעננה ובביקור הגומלין.

סיגלית סלובסקי, מנהלת המשכן למוסיקה ואומנויות: “הרעיון לשלב טקס מרגש של הענקת מדליות לחסידי אומות העולם עם טקס נוער מישראל ופולין הוא בדיוק תמצית המשלחת שלנו והאג’נדה החינוכית והחברתית בה אנו מאמינים: לראות את האנשים ולא את הסטריאוטיפ, להאמין בטוב לבם של גברים ונשים ולהכיר אישית פנים מול פנים  ודרך תחביבים משותפים ולא דרך אמצעי התקשורת. התלמידים של ימינו הם מנהיגי העתיד, עלינו מוטלת האחריות ללמד אותם להילחם בדעות קדומות ולאפשר לכל אחד לחיות, לעבוד, ליצור ולחלום”.

בתמונה: חברי המשלחת הישראלית עם בני הנוער מפוזנו במהלך הביקור בפוזנן

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות