עיריית רעננה מסכמת שנת התייעלות אנרגטית

במהלך 2020 יושמו בעיר מגוון פרויקטים לניהול אנרגטי נכון, ירוק וחסכוני, שיובילו לחיסכון של כמיליון ₪ בצריכת החשמל בשנה הקרובה, עם צפי לחיסכון רב שנתי של מיליוני שקלים

בפתחה של השנה החדשה, מציגה עיריית רעננה סיכום התנהלות אנרגטית חסכונית ויעילה לשנת 2020, ביישומם של מגוון פרויקטים עירוניים בהתאם לתוכנית האב הרב שנתית שגובשה בנושא.

התוכנית ביוזמת ראש העיר והנהלת העירייה, ובהובלת אגף בינוי, רכש ולוגיסטיקה, תביא לחיסכון שנתי עתידי בצריכת החשמל של כמיליון ₪, עם צפי לחיסכון רב שנתי של מיליוני שקלים, ובוצעה בכפוף לאימוץ תקנים לניהול יעיל של מערכות האנרגיה, תוך שמירה על איכות הסביבה.

לביצוע התוכנית קדם מהלך ארגוני של סקרים ויישום מסקנות למדידת צריכת האנרגיה ומיפוי הנתונים והצרכים ויישומה הוביל לחיסכון משמעותי באנרגיה, הקטנת הזיהום הסביבתי וחיסכון בעלויות החשמל והתחזוקה השוטפת כתוצאה מניהול ובקרה אחר תחום זה על ידי מנהלת האנרגיה העירונית.

בין הפרויקטים שבוצעו, החלפת מאות מזגנים מפוצלים וכן מערכת מיזוג מרכזית  במתקנים העירוניים ובמוסדות החינוך, ומעבר למזגנים בעלי דירוג אנרגטי גבוה וגז ירוק – עם צפי  לחיסכון של מאות אלפי שקלים בצריכת החשמל לשנה.  בהתאם להנחיית משרד האנרגיה, הועברו המזגנים הישנים לתהליך גריטה באתר גריטה מורשה ע”י משרד האנרגיה; שדרוג מערכות התאורה באולמות הספורט ובמתקנים העירוניים, לתאורה מתקדמת, ירוקה וחסכונית. המהלך כלל החלפה ושדרוג אלפי גופי תאורה, ומעבר לנורות לד חסכוניות בין היתר באולמות הספורט אביב, בילו ויבנה, ותאורת פנים בתיכון מטרווסט ובבית הספר יבנה, עם צפי לחיסכון שנתי בצריכת החשמל של מאות אלפי שקלים; זאת ועוד, נערכת העירייה להצבת עמדות טעינה לרכבים חשמליים ברחבי העיר, שייפרסו בהדרגה ובהתאם לצורכי התושבים ואורחי העיר, ומקדמת בימים אלו הליך מכרז בנושא.

ראש העיר רעננה חיים ברוידא: “אנו מחויבים לשמירה על הכדור שלנו. אני גאה ומברך על מהלך ייעול ההתנהלות האנרגטית שבוצע בעיר בשנה האחרונה, שהוביל לניהול חסכוני וניצול יעיל של משאבי האנרגיה, ותואם את תפיסתה של עיריית רעננה כעיר ירוקה בת קיימא. נמשיך לנקוט מדיניות חסכונית, וליישם את תקני ניהול האנרגיה המתקדמים בעיר, זאת תוך שיתוף ומודעות לצורכי הציבור באמצעות סקרים ומשובים, ותרגומם לכדי יצירת תוכניות עבודה אופרטיביות לרווחת התושבים”.

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות