בשבוע הבא: יום ההתרמה הארצי למען ילדים עם מוגבלויות ברעננה

ביום שלישי הבא, ידפקו על דלת ביתכם ילדים שמתרימים למען ילדים - פיתחו את הדלת ואת הלב!

ב-21 בינואר יתקיים יום ההתרמה הארצי למען העמותות אלו”ט, המרכז לחקר האוטיזם – עמותה לילדים בסיכון, האגודה לסוכרת נעורים ואיגוד סיסטיק פיברוזיס בישראל. מאות ילדים מתנועות הנוער ובתי הספר ברחבי רעננה יצאו לרחבי העיר ויגיעו אל בתי התושבים בבקשה לפתוח את הדלת והלב למען ילדים עם מוגבלויות.

ראש העיר רעננה חיים ברוידא מציין: “רעננה היא עיר בה הערבות ההדדית היא ערך עליון. התברכנו בקהילה תורמת ואיכותית, שהנתינה והסיוע לזולת הם מהערכים הבולטים בה. השנה אף הקמנו ברעננה בית ספר לילדים על הרצף האוטיסטי, אשר נדרשו עד כה ללמוד במקומות מחוץ לעיר. אנו שמחים ליטול חלק במבצע התרמה חשוב זה. קורא לתושבי העיר לפתוח ליבם למען הצלחת היום, והגשמת המטרה הנעלה של סיוע לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, ומתן מענה רפואי לנזקקים. מי ייתן ונזכה כולנו להיות תמיד בצד הנותן”.

התרומות יועברו לעמותות הפועלות לטיפול וקידום ילדים ובוגרים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים ביניהן:

אלו”ט – אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם –עמותת הורים המובילה את הטיפול באדם עם אוטיזם לאורך כל מעגלי חייו. אלו”ט פועלת לקידום זכויותיהם של כלל הילדים, הנוער והמבוגרים בישראל על הספקטרום האוטיסטי, ולשיפור השירותים הניתנים להם ולבני משפחתם. יום ההתרמה השנה יהיה בסימן שילוב של ילדים ובוגרים עם אוטיזם בקהילה, בתעסוקה ובחברה.

המרכז לטיפול וחקר באוטיזם – עמותה לילדים בסיכון הוא כתובת מקצועית מקדמת ותומכת לילדים, בני נוער, ובוגרים עם אוטיזם ולמשפחותיהם, ודואג למימוש זכויותיהם. המרכז מעניק שירותי טיפול מקצועיים באופן מותאם ונגיש ופועל בפריסה ארצית בכ-350 מסגרות טיפוליות – מצפון עד דרום, במרכז ובפריפריה. המרכז גם מכשיר דורות של מטפלים המתמחים ומתמקצעים בתחום האוטיזם, לומד ומטמיע שיטות טיפוליות, עוסק במחקרים בתחום פעילותו ומנגיש את הידע התיאורטי והקליני העדכני ביותר לטובת הילדים והמשפחות.

האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל היא הגוף המייצג את ציבור הסוכרתיים סוג 1 בארץ. האגודה הוקמה בשנת 1983 ע”י הורים לילדים החולים סוכרתיים, כשלוחה של קרן המחקר העולמית לסוכרת מסוג 1, ה-JDRF, שבסיסה בארה”ב. בנוסף למטרה הראשית של הארגון הבינ”ל – קידום המחקר, עוסקת האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל באופן נרחב ברווחת הסוכרתיים. האגודה מחברת בין ילדים, בני נוער ובוגרים סוכרתיים מסוג 1 הפזורים ברחבי הארץ ופועלת ליִיצוג האינטרסים שלהם בפני גופים פרטיים, ממשלתיים וציבוריים, ולתמיכה בהם ובבני משפחותיהם בהתמודדות היומיומית עם המחלה. כיום מונה האגודה אלפי חברים.

איגוד סיסטיק פיברוזיס בישראל – מסייע לחולי CF ובני משפחותיהם בהתמודדות עם המחלה. האיגוד מעניק תמיכה נפשית ומקדם את זכויותיהם של החולים מול גופים שונים כמו משרד הבריאות ביטוח לאומי, קופות חולים ועוד. האיגוד מעניק סיוע כלכלי למשפחות מעוטות יכולת ברכישת תרופות וציוד רפואי, מסייע לתלמידים בשיעורי עזר בשל הפסד ימי הלימודים שלהם, מממן צוות רב תחומי בשש מרפאות ה- CF  ומרפאה ייעודית למושתלי ריאות, מקים קבוצות תמיכה לחולים ובני משפחה, מקים מערך לעידוד פעילות גופנית כולל רכישת ציוד לשימוש ביתי של החולים.

ניתן לתרום גם בטלפון 2452* /באפליקציית PayBox / באתר www.alut.org.il

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות