המשפיעים: ראיון עם יוסי גולן, מנהל קבוצת “פורום תושבים ברעננה”

יוסי גולן קורא לך! "בתקופת הבחירות לא הייתי נטרלי וזו היתה טעות של מתחילים. לא נולדתי מנהל פורום ואני לומד כל הזמן, אני קורא לכל מי שעזב לחזור לקבוצה."

במדינת ישראל יש 256 רשויות מקומיות ובכל אחת מהן הוקמו במשך השנים קבוצות פייסבוק מקומיות רבות במטרה לרכז את המידע בישוב, לנהל שיח בין התושבים ולא פעם בשביל להשפיע על מה שקורה בעיר בכל אחד מהתחומים הרבים.

ברעננה יש כיום עשרות קבוצות שונות כאשר לכעשר מהקבוצות יש מעל 1,000 משתמשים.

קבוצת “פורום תושבים ברעננה” היא הקבוצה השניה בגודלה בעיר וכוללת נכון להיום מעל 13,000 חברים.

הקבוצה הוקמה לפני כשנתיים וחצי ע”י יוסי גולן ומאז היא גדלה באופן מרשים.

בניגוד למרבית הקבוצות בעיר שדורשות אישור מנהל לפני פרסום, יוסי מאפשר להעלות פרסום ורק אם הפרסום מפר את תנאי הקבוצה, הוא יוסר. מרענן ביחס לתחושת הסגירות הגדולה שיש במרבית הקבוצות בהן צריך להמתין לאישור המנהלים והמנהלות.

 

אחד הדברים החשובים לנו בסיטי פורטל רעננה הוא לחשוף בפני התושבים את האנשים המשפיעים על היום יום שלנו בעיר ואין ספק שיוסי גולן, הוא אחד מהם.

 

יוסי תושב רעננה בן 66 אשר נשוי באושר לענת כבר 36 שנה שנים. ענת מוכרת ברעננה כמי שהקימה חנות בגדי מותגים יד שניה במרכז גולן.

לזוג שלושה ילדים – עדו בן 35 אשר מתמחה במשפטים, לירון בת 33 סמנכ”לית שיווק ומנהלת שירות לקוחות בהוט סינמה וספיר בת 29, סטודנטית וסייעת בגן ברעננה. בשביל שלא יהיה משעמם, הם זכו גם לשני נכדים (בינתיים …) שעושים שמח במשפחה.

יוסי הקים ומנהל עסק שנקרא “ביובית” אשר מספק את כל מה שקשור לשירותי ביוב ואחזקה באזור השרון.

 

ספר לנו על תהליך הקמת הקבוצה: “בסוף שנת 2016 הייתי מאד פעיל בפורומים ובאחד הפורומים הגדולים מישהי צילמה פחית של רדבול בגינה ששיפצו והתלוננה שמלוכלכך שם. כתבתי לה שבמקום להתלונן, שפשוט תזרוק את הפחית לפח ולהפתעתי נחסמתי בקבוצה ללא הודעה מוקדמת.

זה היה הרגע שהבנתי שאקים קבוצה כדי שדברים מהסוג הזה לא יקרו. הקבוצה גדלה במהירות והפכה להיות שניה בגודלה”.

 

מה המשמעות של לנהל קבוצה כזו? “אני מאמין בתוכן טוב ולכן משקיע לא מעט זמן בלהעלות תוכן איכותי בקבוצה ולייצר דיונים”. בכל יום אני יושב על הפורום כ- 4 שעות והכיף שלי זה לראות תגובות של תושבים לפוסטים”.

 

כמה קשה לנהל את הפורום? “אני משתדל לא לעשות טעויות כמו בהתחלה. הגנתי על מישהו ולקחתי צד. היום חשוב לי לשמור על אוביקטיביות ונטרליות. הפורום פתוח למשוב ולביקורת”.

 

אני מתארת לעצמי שאתה מדבר על תקופת הבחירות? “בתקופת הבחירות לא הייתי נטרלי וזו היתה טעות של מתחילים. לא נולדתי מנהל פורום ואני לומד כל הזמן. אני מקווה שכל מי שכעס עלי ועזב כי תפסתי צד בבחירות, יקבלו בהבנה את הטעויות שעשיתי, למדתי איך להגיב ולהיות ממלכתי”.

 

מה אתה חושב על ההנהגה החדשה? “אני רואה ראש עיר עם רצון טוב, הוא בא בטוב ובא לשנות. אני אוהב את הנושא של השקיפות. אף אחד לא נולד ראש עיר ואף אחד לא חף מטעויות ואני אומר שצריך לתת לו זמן לעבוד ובעוד שנה – שנתיים נבחן את השינויים.

בניגוד לראשי רשויות אחרים, חיים ניגש לפקחים ואומר להם לא למהר לרשום דוחות. זה מאד אנושי.

אני גם שמח על האנשים מסביב לראש העיר. רחמים שלום לדעתי זה עוזי כהן ז”ל הבא. אני רואה שהוא עובד מהנשמה והרגש ועוזר להרבה אנשים”.

 

אלו עוד דברים אתה רואה בעיר והאם יש דברים נוספים שתושבים חולקים איתך? “לגבי ניקיון שהוא נושא שתמיד חם בכל הקבוצות, אני רואה שהכל ברמה סבירה כפי שתמיד היה.

הרבה פונים אלי כי לא קיבלו את הילד לגן או כי קיבלו דוח לא מוצדק.

אני רוצה לפנות לראש העיר ולבקש שיהיה שירות כזה שעוזר לתושבים. לדוגמא, עזרה לאנשים שלא יכולים לנסח מכתב בקשה לביטול דוח. אני מתכנן לברר אילו שירותים נותנים ש.י.ל.

אני לדוגמא, נכה צה”ל וחמש שנים אני לא מצליח לקבל הנחה של 40% בארנונה. אלו דברים שאני חושב שאם היה שירות בעירייה שעוזר בתהליכים, התושבים היו מרוצים יותר”.

 

אתה נהנה מהפעילות בקבוצה? “אני מאד נהנה. אשתי פחות …(צוחק) חשוב לי להכניס תוכן מעניין ומרגש כמו כל הסיפור של מירית הררי. זה פוסט שקיבל 750 לייקים בקבוצה ואין ספק שזה מסוג הפוסטים שמשפיעים על אנשים ואני שמח להביא את זה אליהם.

פחות אוהב את ההתעסקות עם סינון של פוסטים עם פרסום מוסווה לפוסטים שבאמת רוצים לפרגן כמו פוסט על החשמלאי ביצאת צדיק”.

 

הפכת לדמות מוכרת ברעננה – אתה מרגיש את זה כשאתה מסתובב? “כן. פתאום כשהייתי בקניון הצביעו עלי ואשתי צחקה עלי.

כל בוקר אני עושה הליכה ואני רואה אנשים שמדברים עלי.

הפכתי להיות חבר בפרלמנט של רעננה בצומת השרון”.

 

מה הציפיות לעתיד הפורום? “אני מקווה להגיע ל- 18 אלף חברים. אני קורא לכל מי שעזב את הפורום לחזור אליו ומבטיח להישאר ממלכתי”.

 

לסיום, מסר לתושבים? “תהיו סבלניים. ראש עיר חדש שבא עם כוונת טובות ואני מאמין שהשקיפות תעשה טוב לעיר”.

 

הסתיימה שעה עם יוסי גולן. איש מעניין ונעים שקם בכל בוקר מחדש ומקדיש לא מעט זמן עבורנו תושבי העיר ולמען עתיד טוב יותר. אי אפשר שלא להתרשם. תודה יוסי! נפגש בקבוצה!

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות