מה עיריית רעננה עושה בשביל שהגן של הילדים שלנו יתפקד טוב יותר בשנה הבאה?

שנת הלימודים מתקרבת ומביאה איתה שוב את נושא המחסור בסייעות והשנה גם את נושא ביטחון הילדים לאחר ההתעללות בגן בראש העין. מהם המהלכים שנעשים ע"י העירייה בשביל שנישן טוב יותר בלילה?

בלי ששמנו לב עבר רבע מהקיץ וכל יום שעובר מקרב אותנו לפתיחת שנת הלימודים הבאה.

בפתיחת כל שנה ולאורך השנה נושא הסייעות (או יותר נכון המחסור בסייעות), הוא נושא שעולה ומשפיע על התנהלות הגנים. ראינו זאת בעבר, ראינו זאת לאורך מערכת הבחירות (בימים בהם לא ניתן מענה למחסור בסייעות בתקופת החגים) וכנראה שנראה זאת בעתיד בכל הארץ.

נושא שני שעלה לכותרות בתקופה האחרונה בעקבות ההתעללות בגן בראש העין והצורך בהגנה טובה יותר על הילדים שלנו.

לשמחתנו עיריית רעננה הודיעה בתקופה האחרונה על שתי רפורמות בתחום במטרה לשפר את המצב.

עבור נשוא הסייעות העירייה יצאה במתווה העסקה חדש אשר משפר את תנאי העסקתן.

המתווה כולל מעבר להעסקה במשרה מלאה (5 ימי עבודה בשבוע), כ-1,000 ₪ תוספת שכר חודשית בעבור יום לימודים ארוך, מתן הזדמנויות לפיתוח ואופק מקצועי, הטבות כספיות למתמידות, השתתפות במימון לימודים, קביעות, תנאים סוציאליים ועוד.

ראש העיר חיים ברוידא מסר “הסייעות בגני הילדים הן שותפות חשובות ומהותיות בתהליך החינוכי של ילדנו. יש להן חלק קריטי להצלחת המערכת ובהשגת היעדים החינוכיים והפדגוגיים בגני הילדים. לאחר שנים רבות שהנושא הוזנח ולא טופל כהלכה, השקענו חשיבה רבה בגיבוש רפורמה שתשדרג את מעמדן של הסייעות בגני הילדים”.

העירייה מזמינה תושבים ותושבות המעוניינים להצטרף לעבודה במערך החינוכי בעיר לפנות לטלפון – 09-7610360 או במייל [email protected].

בעבור נושא גני הילדים,עיריית רעננה מגבשת תוכנית ליצירת תו איכות עירוני לגנים פרטיים מגיל לידה ועד גיל 3, שאינם נמצאים תחת פיקוח ממשלתי, במטרה להגביר את הפיקוח על גנים אלו באמצעים העומדים לרשות העירייה.

יוזמה המקומית נולדה מתוך רצון לשמור על בטיחותם ושלומם של ילדי העיר השוהים במסגרות פרטיות אשר אינן נמצאות תחת פיקוח מוסדר. תו האיכות יינתן לגנים פרטיים שיענו על הסטנדרטים שיקבעו על ידי העירייה בתחומים כגון: הכשרת הצוות, אמצעי פיקוח, כללי בטיחות מחמירים ועוד.

תו האיכות מגובש בימים אלה בשיתוף נציגי הורים, גננות וצוותים מקצועיים מהעירייה, כולל נציגים ממחלקת גני הילדים באגף החינוך, השירות פסיכולוגי, מחלקת הביטחון ועוד.

בהמשך העירייה תצא ב”קול קורא” לגני הפרטיים בעיר, במטרה לצרפם למהלך העירוני.

ראש העיר, חיים ברוידא: “חובתנו לא לעמוד מנגד, אלא לעשות כל שביכולתנו כדי להעניק ביטחון לילדינו וליצור תחושה אמיתית של אמון בקרב ציבור ההורים”.

אנו מבטיחים לעדכן על ההתקדמות בתחומים הללו ומקווים כי שנת הלימודים הקרובה תיפתח עם יותר ביטחון – לילדים, להורים ולסייעות.

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות