עשינו סדר בבלגן – הפרטים והמספרים סביב סימפונט רעננה

בעקבות הרעש התקשורתי שנוצר סביב תיקצוב סימפונט, ערכנו בדיקה סביב המספרים וההסכם מול העירייה.

כבר מספר ימים, יש לא מעט פוסטים ותגובות סביב סימפנט רעננה.

 

בימים האחרונים פורסם בקבוצות הפייסבוק, על כך שהעירייה החליטה לעדכן את השכירות בעד השימוש במתקנים מ- 100 אלף ש”ח בשנה, ל- 300 אלף ש”ח בשנה.

הפרסום גרר תגובות לשני הצדדים – סיטי פורטל רעננה ביצע בדיקה סביב נושא התקציב של סימפונט והתשלומים עבור עיריית רעננה, ואלו הממצאים:

סימפונט היא עמותה פרטית עצמאית.
עיריית רעננה מקצה מידי שנה כ- 800.000 שקלים לסימפונט, בעוד העמותה סיימה את פעילותה השנתית בעודף של 600.000 שקלים.

שכרה של מנכ”לית הסימפונט עמד בשנת 2018 על קרוב ל- 30 אלף ש”ח בחודש. מעל ל- 350 אלף ש”ח בשנה.

עבור השימוש במשרדי התזמורת במרכז המוסיקה והאומנויות (שטח של 127 מ”ר) משלמת התזמורת 1,400 ש”ח בחודש.

עבור השכרה של אולם יד לבנים לקונצרט הסימפונט משלמת התזמורת לעירייה 1,600 ש”ח בלבד כאשר כלל ההכנסות מכרטיסים הולכים לקופת הסימפונט, בעוד העירייה ממנת מתקציבה את התשלום לדיילים ודיילות, מאבטח ואב בית.

עבור קונצרט בוקר ביד לבנים, משלמת הסימפונט 600 ש”ח בלבד (גם במקרה זה העירייה משלמת לדיילים ודיילות, מאבטח ואב בית.

עבור חזרות באולם יד לדנים משלמת סימפונט (שש שעות) משלמת התזמורת 200 ש”ח בלבד.

 

ביקשנו לדעת האם העירייה נהנית מהנחה כאשר הסימפונט מופיעה באירועים עירוניים בעיר, ונאמר לנו כי העירייה מתבקשת לשלם מחיר מלא גם במקרה זה.

 

בבדיקה נוספת שערכנו, נמצא כי מרבית פעילות הקונצרטים של סימפונט רעננה, מבוצעים מחוץ לעיר ומרבית נגני התזמורת אינם תושבי רעננה.

 

הערייה מצידה פירסמה פוסט בפייסבוק וציינה כי ההחלטה על עדכון התשלומים של סימפונט לעירייה, התקבלה כבר לפני 8 חודשים, טרום הקורונה.

“עיריית רעננה מסבסדת את סימפונט רעננה מזה שנים רבות. היא העמידה את מתקניה לשימוש התזמורת במחירים סמליים שאינם ראליים, בשעה שעמותות אחרות משלמות מחיר גבוה בהרבה על שימוש באותם מתקנים ציבוריים. מדובר בעמותה פרטית הגובה מחיר מלא עבור כרטיסים ומנויים מתושבי רעננה.

הסכם ההשכרה עם העירייה הסתיים בספטמבר 2019, כאמור חודשים רבים לפני פרוץ משבר הקורונה, וכבר אז עודכנו תעריפי המחירון החדשים על שימוש במתקני העירייה.

בשל משבר הקורונה, ויתרה העירייה על כל תוספות התשלום שהיו אמורות להיות משולמות על ידי הסימפונט החל מספטמבר 2019, והזיזה את מועד תחילת ההסכם לספטמבר 2020 – שנת הפעילות הבאה של התזמורת”.

 

נמשיך לעדכן.

 

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות